Sunday, January 11, 2009

Friends?? Kawan? Peng You?? Chin Gu? Tomodachi?

Semester ke-4 dh pun bermula,
kelas dan assignment dah berlambak...
semester ni mcm byk membaca... but I really want to maintain my CGPA..
nak smbung study tempat lain~

Wing dah lain,
Alhamdulillah dpt bilik sama tp bdk wing n romate dh lain..
nxt sem berharap sgt dpt bilik yang sama.. walaupun org dia dh lain...

kadang2, rasa mcm kite ni hipokrit, kite xsuke org tu pun kite tegor...
tp bile ada org mula ckp blkg pasal org tu, kite mesti dh bertanggapan negatif terhadapnya...

berbalik pada tajuk di atas,
seperti pepatah melayu, "rambut sama hitam, hati lain-lain"... tp skrg rambut xsama hitam dh.. ada caler lain... kite xdpt tau apa isi hati org tu...
kite xdpt tau ape yg dia pikirkn..
tp yg mmg susah ialah jumpa org yg terima kite dgn seadanya dan betul2 ikhlas nk berkawan dgn kite...
setakat ni ada la beberapa...

kawan ni sbnrnya apa???
tp bg saya ialah bile saya bersama mereka, saya boleh jadi diri saya,
bukan org lain... bile saya susah saya boleh berharap kpd mereka, bila saya gembira saya boleh berkongsi dgn mereka.. mereka juga boleh buat sedemikian kpd saya dan saya akn bersungguh2 "entertain" kamu semua...

saya pernah jadi kawan korg, tp xsemestinya setelah kamu layan saya begitu, saya akan baik terhadap kamu semua.. Betul! mmg susah nk jaga hati semua org... tetapi sestengah perkara kite perlu buat pengorbanan... jika kamu buat kesalahan terhadap saya, saya boleh memaafkan.. jadi kalu ada sesiapa yg saya telah menyinggung perasaan, maafkan saya~

Diambil dari kata2 kak nisa "kawan yg kau ada hari ni, tak semestinya kawan kau esok atau beberapa tahun lagi"

To all my friends~
I apprieciate what you've done to me, being a very patient towards me... hope we stays friends forever... till the day we can even remember~

No comments: