Monday, September 3, 2012

Si Kucing Lulu

Sebelum ni ada buat blog post untuk si kucing Megat. (arwah) 

"Hai. Saya Puteri / Lulu"

kali nak buat blog post untuk Si Kucing Lulu. Orang dekat rumah panggil dia Puteri. Saya panggil dia Lulu. Err.. Umur? entah taktau. sebab saya jarang balik rumah dan jarang menatap muka budak ni. dia rajin merayap di luar. =.='' 

Betapa tak muat dia duduk atas kerusi. 

dia ni tak manja sangat. dia jarang berbunyi. dia suka bakul. suka cicak dan lipas. dia tak suka tidur dengan orang. dia rasa rimas kot. kucing ni kakak saya kutip dekat guard house. dah bawak pergi spay. dan dia ni degil sikit. 

selain dari itu, saya perasan si kucing lulu ni rajin buat prank dekat saya. (T__T)

Situasi #1:
Saya tengah baring atas carpet. dia pun naik atas. nampak saya. dia bulatkan mata, dia jalan pelahan-lahan naikkan punggung, kembangkan ekor, buat macam nak attack saya. Lama sikit, bila mama tegur ; "Puteri, kenapa tu?!" Maka, si kucing pun buat macam takde pape berlaku. Saje nak kenakan si Piqah ni. =.='''

Situasi #2:
Bila si kucing lulu ni nampak si Piqah ni tidur dengan nyenyaknye. situasi mesti takde orang. lepas tu mengiao sekuat hati. banyak kali sampai mata si Piqah ni bukak! kalau dia kata; "nak ape lulu?" mengiao jugak! tak payah benti. tapi bila si Piqah bukak mata, senyap dan tenung je si Piqah tu. bila si Piqah tu tidur balik. Tunggu dia nyenyak start la mengiao kuat-kuat sampai si Piqah ni bangun. dia bukak mata, buat taktau je. 

Situasi #3:
kalau rajin main gigit betis si Piqah. tapi tak berani nanti kena marah. Ini jarang buat. :D


suka baring macam ni, nak mintak attention.

posing macam ni pun nampak comel kan? itu tips dia =^_^=

Kalau nak jilat badan kena bersandar. tak sampai.

No comments: