Saturday, December 3, 2011

I'm not ready yet.

Entry yang penuh dengan perkataan; takde gambar. Harap Maklum. 



dah nak habis semester, ramai kawan-kawan UiTM update dah tak sabar nak buat praktikal... Mungkin ada sesetengah rasa kita akan rasa jeles ke ape. Secara terus terang, sedikit pun tak! hahahahaa! saya rasa saya belum bersedia untuk menghadapi dunia pekerjaan. Saya nak rasa sepenuhnya kampus life yang dicari. :)
Kenapa? 
Sebab dengar cerita pasal kerja pun dah pening. hahahaha! politik kerja la, kerja yang sangat banyak, overtime. hoh!! takut! kalau-kalau dapat boss yang susah nak layan kang macam mana?! Kawan baik saya, Amirah dia dah kerja lama dah. dengar cerita dia dengan cerita dari mak kita pun dah pening. Mereka kerja dekat bank. Mungkin kerja memang macam tu stress. Tapi saya tak nak kerja sebab terpaksa. Saya nak kerja ikhlas.

bila dah kerja, ada banyak tanggungjawab pulak. Nanti kena pikir duit lah segala. memang semua tu kena hadapi. Kawan-kawan saya ada yang dah kena hadapi pasal tu dalam usia yang muda lagi. tapi.. kalau pikir-pikirkan. takpelah. belajar pun best jugak :)

Mungkin saya ni pelik, macam kereta. ye. untuk makluman memang saya dah ada lesen kereta "P". tapi memang taknak kereta! tak mintak pun. cuma mintak pinjam sebab nak praktis bawak kereta.. tu pun tak dapat. tapi kalau dah ada kereta, nak kena basuh, isi minyak, nak kene servis dan banyak lagi! hoh! pening-pening. hahahaha!

saya memang pelik; kawan kepada Kinat memang pelik. buahahahaa!




p/s: nanti bila dah kerja, nanti orang mesti tanya bila nak kahwin. :O

No comments: