Wednesday, May 13, 2009

On the road..

bangun pagi, siap2 nk pegi Segamat,
amek MUET...
soalan senang la.. tp entah xdpt jumpa the right words...

macam biasa,
tdo dlm kete tu...
bangun2. singgah RnR pegi makan nasi lomak manjo,
kat RnR Nilai... memang sedap, tp harga RM1.50..
sambal dia sedap...

sampai Segamat kul 10,
duk lepak2.. smpi kul 11 lebih baru start MUET...
dh pulak group yg last sekali.. (tahniah sbb dpt last =.=!!)

pastu ingtkn makan kat RZ restoran kat Segamat,
rupa2nya tak, lagipun kenyang lagi makan nasi lomak manjo tu.. hehehe~

on the way balik,
tdo lagi(xabeh2 tdo)...
bangun2, parents kata makan cendol utk makan tghari.. hehhee~
dia ada mcm gerai kat seblh jalan tu...
antara Pedas ngn Seremban...

Rupa kedai tu biasa jer...
tp mmg sedap cendol dia,
and yg special sket tu,
dia boleh tambah, FREE, PERCUMA, dlm bahasa Mandarin (Mian Fei) ye rakan2.
[ps:FREE/PERCUMA ni mmg disukai ramai]
ada la gula, cendol ngn ais kalu nk refil...ada terhidang atas meja.
bukan burger king je boleh refil ye!
pastu ada la pakcik tu, dia pakai beret askar caler merah..
suara yg sgt lantang dan sgt bersastera,

sekali pikir,
"pakcik ni betul ke x ni???"
dia jerit kuat2 kata terima kasih kat pelanggan yg dtg...
tp terima kasih dia sgt la panjang,
dia berpantun berapa belas kerat tah..
tp kalu dgr btul2,
sgt bermakna dan byk maksud disebalik pantun berbelas kerat tu...

naik kete,
mak kite kata, gerai ni "LEMAN DAWI" kuar kat majalah 3...
dia dulu kecik2 susah,
suka sgt cendol,
tp aritu dia ada duit utk satu je mangkuk cendol,
abes makan, dia mintak tambah,
kena marah dgn org gerai waktu tu...

sejak tu,
dia bertekad nk berniaga gerai cendol...
yg kalu nk tambah PERCUMA!

berbaloi la,
kite makan cendol pulut harga RM1.50,
sedap... sbb kalu nk manis ke boleh bubuh ikut suka kite...

pastu, pegi makan sate kajang kat kajang tu...
kenyang gile...

pastu otak ni xabes rasa menyesal sbb tnye..
mmg itu jwpn yg kite nk,
tp... rimas otak ni jadinya...
huhuhu~
KENAPA???!!!!

4 comments:

Ummul said...

hahaha...mcmne kite bley lupa Fiqa MUET arini ek..huhuhu...
lupa nk wish...
maknanya tym kita tgh sibuk2 install game 2..fiqa on the road la ek..haha...patut la bunyi meriah je..=)

Fiqa said...

kat sate kajang.. hehe~
=D...

acapabdulrahim said...

waaa. entry yang membuatkan kita rasa lapar!!

alah muet je. xeffect final pun.
tapi berharaplah dapat markah bgus2 untuk ambik degee nnti!

oh! cendol pulak tu!!! huhu.
gler baik pakcik tu. mest misai lentik. ;)

Fiqa said...

dia mane ade misai...

tp mmg sedap... hehe~