Wednesday, April 27, 2011

Mulut

Excited pulak dengan MYR against greenback!! :))
kalau lah ada subject yang membincangkan lebih detail tentang ini. dah class dah abes and nak tunggu semester depan bulan 9 nanti (T_T). Harap-harap semester depan dapat lecturer yang sentiasa bincangkan tentang finance :D

ok, sebenarnya nak cakap mulut.
 
Mulut sekali package dengan gigi, lidah, bibir dan air liur. (dramatic tak intro) hahahahaa!!! Ini sebenarnya sebab saya tidak puas hati dengan sorang insan Allah ni.. bukan saya yang kena, tapi kawan saya yang kena. tapi saya pasti kawan saya tu tak bawak mulut tentang sorang insan Allah tu. Sebab saya tahu bagaimana mulut dia berfungsi.

Kalau ada orang terasa tentang post ini, sila berubah. Honestly, saya pun pernah bercakap kasaq dekat orang lain. memang sampai sekarang ingat situasi tu, reaksi dan perkataan yang telah saya luahkan. memang memalukan sebagai seorang yang lebih muda dari beliau.

So, ini berkaitan dengan mulut yang suka cakap tanpa berfikir tentang perasaan orang lain. *saya tidak tahu kalau mulut saya begitu! macam mane mahu tahu?* jawapan dia, bila orang lain dah tak nak kawan dengan awak, bila orang itu akan kurang bercakap dengan anda, orang itu telah membuat gap dengan anda.

Jadi saya paling tak boleh tahan dengan orang yang mulut dia sentiasa nak menang. dia je lah yang betul tak pernah salah. tapi tak paham buat dengan nada yang kau tu bagus sangat! ish! sakit hati tau tak! kalau kau nak tegur orang tolong tegur baik-baik. karang aku tegur kau kasar-kasar kang nangis bagitau boyprend kau tu. ish! 

tapi dia jadi satu masalah bila kau bukan jenis reti nak lawan balik dia cakap ape. kau jenis yang tak berani yang lukakan hati orang lain. tapi akhirnya kau yang sendiri terluka. 

Ada satu perkara yang penting; "Tuhan (Allah) maha adil dan sempurna", "What goes around comes around" bila fikir balik masa lampau memang perkara yang kita buat dekat orang akan kena lambat laun dekat diri sendiri.



No comments: