Monday, April 4, 2011

Broken Promises

mestilah ramai dah biasa dengan janji  yang tidak dikotakan. Tapi kamu semua mesti ada berasa sedikit sakit hati apabila janji yang dibuat hari ni.. Contoh; "para pembaca; Fiqah akan berikan kejutan pada hari esok".. Jadi korang pun rasa excited lah nak tau apa kejutan yang dimaksudkan. Terfikir sampai bermimpi.. hahahaa... 

Sekali bila bukak esok sampai pukul 12malam pun fiqah ni tak bagi pape kejutan pun??! mesti rasa sedihkan? at least sedikit hampa.

Jadi macam tu lah perasaan saya, bila dah bagi harapan, jangan la biarkan orang itu hampa. Hidup kita mestilah penuh dengan janji dan ada yang dikotakan ada yang tidak. Memang tipu lah kalau saya sendiri sentiasa tepati janji saya kan? mesti ada yang terlepas pandang dan tak ditetapkan janji tersebut. OK, yang memang ingat iaitu, saya janji pada tahun lepas kepada sesiapa yang tinggalkan comment dekat FB, saya akan call pada harijadi saya. Tapi saya tak call Khai. sebab saya cuak dan takut dan saya keep salahkan diri sendiri. Ye, saya ingat ok! :D

dari kecik, mak saya selalu pesan kalau pinjam barang orang cepat-cepat pulangkan terutamanya pinjam jiran punye! :D Ye! mak saya memang terbaik. Saya dari kecik sampai sekarang pun macam itu juga. 

tapi rakan-rakan, tolonglah jangan berjanji atau memberi harapan tetapi tidak menepatinya. Itu adalah personaliti anda dan boleh tahu anda bagaimana dan nak expect apa dari awak pun macam itulah. Tambahan, ini sudah kali kedua. Ini baru satu semester saya bersama awak. kalau semester ke 4? 8 kali awak bagi harapan dan tidak kotakan?



dan ni satu lagi isu, anda telah membuat keputusan untuk berubah dan telah berubah. Tetapi apabila anda berubah kepada kelompok yang baru yang tidak berubah atau typical orang yang anda jumpa?
 
bagi saya, saya berasa sangatlah sedih disebabkan mereka mempunyai peluang yang lebih dari sesetengah yang lain untuk berubah dan mengambil peluang dari setiap perkara, kenapa mereka masih tidak nampak??

2 comments:

AAZ said...

Assalamualaikum. Lama kak tak singgah di blog 'kitak tok'. I feel so sad when reading this post. Can I ask 1 question, did u confront & tell her/him that she/or he didn't fulfilled the promise?

Fiqa said...

Waalaikumussalam;
nope i don't confront to him/her because for me, grown ups supposed to know what when wrong. Plus, that is a non-cure disease for M****