Thursday, March 24, 2011

Assignment bertukar menjadi?

hahaa~ agak-agak apa yang perkatan keluar dari kepala korang? :)

Sejak duduk UUM dah selalu sangat menetap dekat library :) 

Jadi, bila semester ini banyak subjek berkenaan dengan negara Malaysia tercinta <3 :D ada banyak assignment yang memerlukan baca pasal sejarah dahulu. Kalau dulu memang jangan harap ah nak bukak atau sentuh buku sejarah. Asal tengok je dah mengantuk~ hahahaa~ tapi isu paling baru dekat UUM ni, saya telah di-cop untuk sebagai seorang melayu yang agak teruk sebab dah la tak reti eja bahasa Malaysia, cakap pun tunggang-langgang dan salah post kat FB Sime Darby. =,=!! memalukan! 

Tapi entah bila ia bermula, tapi saya memang sangat cintakan negaraku Malaysia walaupun Bahasa Malaysia yang tunggang-langgang macam tornado. :D tapi tak kesah yang penting saya suka. Jadi kalau jumpa dengan beberapa orang dekat sini akan cakap; "nih! budak kene buang negara nih" hiburan semata-mata. 

Tapi, secara jujurnya, saya mempunyai rasa "belonging" (ok, memang tak tau tu bahasa Malaysia apa.) pada dua etnik. Mungkin sebab bercakap dalam bahasa dan juga mempunyai darah mereka. EH?!! dah terpesong habis dah ini!!AAAAPPPAAA??!! hahahaa~

jadi pergi pinjam buku dekat library dan jumpa buku ini;
Ingatkan adalah kaitan dengan assignment yang perlu disiapkan.... sekali pinjam dan start baca, rupa-rupanya Karim Raslan adalah kolumnist. Seorang yang berdarah campur Melayu-Inggeris. Bapanya Melayu dan beliau mendapat pendidikan di U.K. cerita dia sangat unik dan menarik apabila dia mula mengenali lebih mendalam tentang Melayu, dan saya sangat suka dengan his point of view on how he view on things dan kawan-kawan dia selalu kata dia tak patut dipanggil sebagai orang melayu sebab dia tak rupa melayu dan tidak boleh berbahasa Melayu. Menarik bila Encik Karim ingin mengetahui tentang dirinya. :')

TAPI belum habis baca sebab sibuk sangat. Jadi, memang bertekad untuk membaca buku ini. :D boleh jadi bacaan ringan.

No comments: