Friday, March 11, 2011

This is how my day went.

bangun pukul 6.15pagi sebab nak kene tunggu dekat bus stop pukul 7.15pagi tepat! Itu yang diamanatkan. Memandangkan saya anak Puan Khadijah, saya pukul 7.15 pagi tepat memang dah sampai dekat bus stop itu dah saya sangat bangga dengan pencapaian saya! :) Ia mendatangkan hikmah; saya tunggu sampai pukul 8.05pagi baru kenderaan untuk program tersebut sampai. Wow!! Tahniah kepada anda! Jadi saya spend lebih kurang 50 minit dekat bus stop, dan saya perasan satu benda; iaitu; orang yang paling ramai pada pagi cuti ialah kaum cina! serious diaorang mungkin ada aktiviti pukul 8.30pagi (sebab diaorg ckp kuat sangat), dan mereka dah gerak pukul 7.45pagi! huuuaaaahhh!! perasan jugak, minggu pertama kuliah; mereka juga yang sampai dahulu! ish! ni yang pantang ni, ada orang lagi awal!

Ada satu lagi perkara; diwaktu tengah duduk sambil baca buku; I really can't help terdengar perbualan mereka dalam mandarin; dan what I really think one of the hardest thing to do is to pretend that I don't really hear what were they talking about me! nak pretend konon-kononnya tak paham adalah sangat susah!! serious susah!! cerita dia;
ada sorang mamat ni tunggu kawan2 dia dekat sime darby; lepas tu kawan2 dia pun kata; : "eh!! gila awal sampai!!", kawan dia yang awal tu pun kata; "taklah, mane de mcm biasa lah, tapi yang duduk sebelah saya ni lagi awal! awal gila!! dialah yang first sampai! dia ada exam rasanya" dalam hati ni rasa je nak je jawap; "takla, mane ada exam.. hahahahaa!!"
Selepas itu; ada satu lagi issue untuk hari ni, for me; apa yang masalahnya; mereka perangai macam budak-budak dan mereka tak layak untuk menjadi apa yang diaorg pegang. Setakat pemerhatian saya; mereka memang tidak layak sama sekali... apa yang tidak layak, kte tinggalkan cerita itu di sini sebab public.

Lepas itu! saya merasakan bahawa.... setiap jawatankuasa atau kelab atau society perlu ada equal amount of lelaki dan perempuan sebab kalau kau perempuan masuk dalam society yang ramai perempuan; yang akan menjadi tumpuan ramai ialah lelaki yang seciput tu. Katakan, kalau korang ada equal amount of lelaki dan perempuan sebagai majlis tertinggi atau yang pegang jawatan tinggi-tinggi tu la kan... nanti perempuan dan lelaki pun dapat perhatian yang sama banyak. hahahahaa~~!!!

so, sekarang dalam dillema, nak masuk ke nak keluar? nak masuk ke keluar? apabila mereka semua tak matang; maka? entah.. takde lagi hypothesis dia. :(

tapi sekarang rasa nak masuk society yang lain! nak cari society kat sini yang misi dia untuk membuat perubahan. Perubahan untuk masa depan! ada tak? I really want to make a change!

oh! FYI; boleh dikatakan culture shock sebab memang totally different environment dia! TOTALLY! almost nothing is the same except *tut*...  tapi memang getting out of my comfort zone. hahahahaa~ totally worth it!

No comments: