Wednesday, March 16, 2011

Paksaan

ok, take note bagi sesiapa diluar sana suka mendesak atau memaksa orang.
firstly, YES! ada benda nak update blog! :)

honestly, saya memang suka mendesak orang. Sangat suka! Tapi saya rasa saya tahu di bila untuk behenti kecuali dengan beberapa orang tertentu. Contoh macam memaksa untuk belanja air gedegang dan juga ice-cream dengan buat muka kesian dan berharap, tapi rayuan tersebut akan bertahan untuk 5 minit sahaja. Sebab at least dah berusaha :)

Setakat ini, ada beberapa jenis paksaan. Satu paksaan gedik. Kalau bergedik dengan jantina yang berlainan boleh diterima lagi, ini sesama jantina dan paksa dengan suara yang macam sizuka! haish! memang nak mintak makan kasut busuk aku tu. :| Jenis paksaan ini tidak akan dapat sebarang tanda-tanda setuju langsung! sebab memang dah menyampah nak mampus.

satu lagi jenis paksaan; paksaan yang macam selamba. Dia paksa tapi dengan nada yang agak bersahaja. Kalau dia ulang dalam 4-5 kali boleh dapat persetujuan terus. Bukan dengan nada yang gedik atau manja dia dalam nada yang terdesak sangat. hahahaa! ini masih boleh diterima :P

Satu lagi, paksaan orang yang berkuasa iaitu orang yang lebih tua atau kolej masing-masing dalam meWAJIBkan segala aktivti. kalau tak join nanti diaorg apungkan la, buang kolej la.. dan sewaktu dengannya :O jadi paksaan ini maki macam mane pun memang terpaksa. hahahaha!

Satu lagi paksaan jenis comel; selalunya ia dilakukan oleh kucing-kucing sedunia. Dengan membesarkan mata mereka dan mengesel-gesel badan memintak simpati nak ikan bilis tak pun makanan yang korang makan tu. Paksaan ini akan terus mendapat perhatian dari saya XD. Kalau dia berdiri sikit merayu terus dapat ape dia nak, satu pinggan ikan bakar pun rela! hahahahaa!!!

Setakat ni, tu je yang boleh pikir. Jadi korang fikirkanlah anda di bahagian yang mane? dan saya mengaku saya juga suka paksa atau beri pressure dekat orang lain. :) jadi berhati-hati dengan saya, kalau satu hari kasut sampai kat atas kepala anda atau beg yang besar tu menghentak anda atau ditolak masuk tasik dan juga mendapat satu jeritan dimuka anda. :D

Everything have their limit. So.. renung-renungkan....

No comments: